Aangekomen in Argentinië! - Reisverslag uit San Justo, Argentinië van Anne Homan - WaarBenJij.nu Aangekomen in Argentinië! - Reisverslag uit San Justo, Argentinië van Anne Homan - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Argentinië!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

24 Augustus 2014 | Argentinië, San Justo

Hola!
Vrijdagavond ben ik om half 10 vertrokken met Marijtje opweg naar Buenos Aires. Ik vond het allemaal heel erg spannend omdat ik nog nooit echt alleen had gevlogen en omdat Marijtje in het vliegtuig bleef zitten richting Santiago, omdat zij doorging naar Chili. Het begon bij de douane, ik was een speciaal geval denk ik want er kwamen opeens allemaal mensen van de luchthaven kijken naar mijn paspoort en zaten allemaal dingen naar elkaar te roepen die ik natuurlijk niet kon verstaan. Na heel veel overleg moest ik een vingerafdruk maken en een foto en kon ik door naar mn koffer. Uiteindelijk moest ik zoeken naar de busmaatschappij TiendeLéon, die ik gelukkig heel snel had gevonden. Daar werd ik heel snel geholpen en vertelde ze me dat ik de bus had van 9:20 en dat ik nog een uurtje daar moest wachten. Daar raakte ik aan de praat met een man die aan het wachten was op zijn vriendin uit Nederland. Hij sprak een paar woorden Nederlands en helemaal geen Engels dus het communiceren ging niet heel gemakkelijk maar we hebben wel veel gelachen samen haha! Toen kwam er opeens iemand naar me toe die van de rotary bleek te zijn en die vroeg of alles wel goed met me was en of ze me moesten helpen, dat jasje heeft dus toch nog geholpen! Uiteindelijk werd ik door een meneer naar de bus gebracht, een hele luxe bus die maar voor een kwart gevuld was met mensen. De bus vertrok al heel snel en toen heb ik heel veel van het land kunnen bekijken. Ik wist van te voren wel dat Argentinië veel armoede kent maar ik vond het toch nog best heftig om te zien. Heel veel krottenwijken en overal op straat lag afval. En dat was niet alleen in de stad maar overal waar we reden lag overal afval! Je ziet de meest bizarre dingen als je met de bus door dit land gaat.. overal wilde paarden, bosbrandjes, zwerfhonden, vervallen speeltuinen en huizen en ga zo maar door. Toen stopte we in Rosario en zei de buschauffeur dat de bus niet meer verder zou gaan. Ik raakte natuurlijk helemaal in paniek omdat ik naar Santa Fe moest, maar daarna kwam er gelukkig iemand naar me toe die vroeg waar ik naartoe moest en die heeft me naar een ander busje geleid. Dit was een klein busje en we zaten er maar met z'n 4en in. Met deze mensen heb ik ook heel leuk contact gehad en ze hebben me veel geleerd over Argentinië. Deze mensen werden voor hun huis afgezet en toen ging ik alleen verder met de bus naar het station. Hier stapte ik uit in de hoop mijn familie te zien alleen na een aantal rondjes lopen was er nog niemand naar me toe gekomen. Ik ben toen maar met mijn wat&hoe boekje een beetje spaans gaan leren. Na ongeveer een half uur kwamen er een meisje en een jongen naar me toe die mijn familie bleken te zijn. Daarna ontmoette ik de ouders en zijn we naar huis gegaan, dit was ook nog 2 uur en 20 minuten rijden.. Toen we thuis waren hebben ze me het huis laten zien en gingen we 'luchen' om 5 uur 's middags. Daarna hebben we nog even Mate gedroken en ging ik naar mijn kamer om even te douchen. Toen ik beneden kwam was het ongeveer 10 uur en ik was eigenlijk van plan om naar bed te gaan omdat ik kapot was van de reis maar toen gingen we opeens avondeten! Dat gaat nog heel erg wennen worden denk ik. Toen ging rond 12 uur pas mijn zusje van 14 naar een verjaardag op hoge hakken en een minirokje en een croptopje. Ik kon het haast niet geloven dat ze zo de deur uitging maar ze zei dat het normaal is hier! Verder is het hier winter, maar wel 29 graden! Dus ik ben heel benieuwd hoe de zomers er hier uitzien. Maandag is mijn eerste schooldag dus ik ben heel benieuwd wat me dan te wachten staat, ik hoop dat ik mij snel thuis ga voelen en de mensen hier wat beter begrijp want het engels hier is heel slecht.
Mucho Amor,
Anne <3

  • 24 Augustus 2014 - 10:40

    Mam:

    Blij dat je goed bent aangekomen en heel leuk om je ervaringen op deze manier te kunnen volgen. Je eerste cultuur schokken al gehad lees ik, we kijken uit naar je volgende verslag. Groetjes van ons allen

  • 24 Augustus 2014 - 11:21

    Nadine:

    Gelukkig ben je veilig aangekomen bij je gastgezin.
    Zo te lezen is het wel heel anders dan in Nederland. Heel veel succes maandag en ik wacht op je volgende verslag :)

  • 24 Augustus 2014 - 12:36

    Ans:

    Fijn dat je veilig bent aangekomen. Wat een ervering al in die paar dagen. Leuk om je te volgen.
    Succes maandag op school en ik hoop dat je je gauw thuis gaat voelen.
    Groetjes, Ans

  • 24 Augustus 2014 - 15:35

    Tante Carla :

    Ik was blij dat ik je foto op facebook zag met een Argentijnse, ik dacht Anne is veilig aangekomen. Wat een belevenissen al in de beginfase. Dan ben je zo goed voorbereid en dan gaat het toch weer anders. Leuk om je reisverslag te lezen.

  • 24 Augustus 2014 - 20:35

    Annelies:

    Hallo Anna, wat leuk om te lezen over je bijzondere reis, de cultuurverschillen en de enorme afstanden die je daar moet afleggen vergeleken met ons kleine Nederland. Ik hoop dat je een fijne eerste nacht hebt bij je gastgezin en ik kijk uit naar je volgende verhalen. Succes en zet hem op! Annelies van Rotaryclub Drechterland.

  • 24 Augustus 2014 - 20:44

    Jos, Karin En Jorrit Kaarsemaker:

    Goh, wat een avontuur. En je begint nog maar net. Wij zijn jaloers op de temperatuur van 29 graden, want hier lijkt het herfst. Succes morgen op school. Geniet van alle momenten.

  • 24 Augustus 2014 - 22:02

    Tineke /Sijp:

    Hè Anne,
    Wat een avontuur zo en ja....straks ga je ook gewoon meedoen denk ik. ..niet op die hoge hakken natuurlijk :). Veel plezier en ik ben benieuwd naar je eerste schoolverhalen.

  • 25 Augustus 2014 - 08:23

    Jan Van Slooten (Rotary Club Drechterland):

    He Anne,
    Wat een heftige start!
    Zoals we jou hebben leren kennen zul je je hier prima door heen slaan en ook in deze bijzondere omgeving je weg weer gaan vinden.
    Veel succes daarbij en geniet van deze bijzondere ervaring!!!
    We blijven je volgen...

  • 25 Augustus 2014 - 08:23

    Jan Van Slooten (Rotary Club Drechterland):

    He Anne,
    Wat een heftige start!
    Zoals we jou hebben leren kennen zul je je hier prima door heen slaan en ook in deze bijzondere omgeving je weg weer gaan vinden.
    Veel succes daarbij en geniet van deze bijzondere ervaring!!!
    We blijven je volgen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Hallo en welkom op mijn blog! Via de Rotary ga ik op een youth exchange naar Argentinië!! Ik kom daar in 3 gastgezinnen en ik ga naar school. Dit wordt voor mij een geweldig jaar en ik hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen! Buena lectura! Saludos desde Argentina! Anne ♡♡♡♡♡

Actief sinds 06 April 2014
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 12288

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Mijn Rotary Youth Exchange

Landen bezocht: