Engels kamp en Cande bezoeken - Reisverslag uit San Justo, Argentinië van Anne Homan - WaarBenJij.nu Engels kamp en Cande bezoeken - Reisverslag uit San Justo, Argentinië van Anne Homan - WaarBenJij.nu

Engels kamp en Cande bezoeken

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

09 Juni 2015 | Argentinië, San Justo

Hola!
Er is alweer een tijd voorbij gegaan zonder dat ik iets heb geschreven, en ik heb in de tussentijd heel veel leuke dingen meegemaakt!
De laatste keer vertelde ik over een engels kamp dat ik ging doen met een instituut uit mijn dorp. Dit was een onwijs leuke ervaring en heb hier heel veel nieuwe mensen ontmoet! Het hele kamp was vooral gefocust op het verbeteren van de spreekvaardigheid van de taal. Er waren rond de 45 kinderen die allemaal rond de 16/17 waren (ik was de oudste). Het niveau van Engels liep tussen allemaal nogal uiteen, wat het soms lastig maakte om te communiceren maar daar was ik natuurlijk allang aan gewend... De week bestond vooral uit opdrachten en spellen die echt heel leuk in elkaar waren gezet. Het waren echte uitdagingen en veel sporten. Alles moest natuurlijk wel in het engels, dus ook als we aan het eten waren moest er in het engels gesproken worden. De coördinatoren kwamen bijna allemaal uit de Verenigde Staten en uit Canada en waren rond de 24 jaar oud. Met hun kon ik heel goed op weg en heb ik heel veel mee opgetrokken. We hebben ook Cordóba bezocht, een hele leuke studentenstad ongeveer 6 uur gelegen van San Justo. Ongeveer 3 weken na het kamp ben ik bij Cande op bezoek geweest die in Cordóba studeert. Hier woont ze in een soort meidentehuis met 30 andere meiden maar ze is er totaal niet tevreden. Het huis is behoorlijk vies en ongeordend en ze gaat niet goed om met de andere meiden. Ze is aan het zoeken naar een appartement maar die heeft ze nog niet kunnen vinden. We sliepen voor 2 nachten in een appartement van een vriend van Cande die echt onwijs lief was en we hebben heel veel lol gehad. Ik heb haar vrienden ontmoet en we zijn veel de stad doorgegaan. Daarna zijn we met de bus naar Catamarca gegaan wat ook weer 6 uur in de bus was. Daar sliepen we gewoon bij Cande thuis met haar familie wat heel erg gezellig was. Haar familie ontving me heel hartelijk en we hebben in een korte tijd een hele mooie familieband opgebouwd. Het voelt echt alsof ik voor altijd een extra familie heb die er altijd voor me is. We zijn gaan eten bij de opa en oma en we zijn ook nog uit geweest met de vriendinnen van Cande. 25 mei is een hele belangrijke dag voor Argentinië omdat dit de 'verjaardag' is van het land en er zijn heel veel tradities die dag. We zijn vroeg naar opa en oma gegaan en hebben het typische gerecht 'locro' gegeten wat vergeleken kan worden met een hele zware dikke soep. Het bevat witte bonen, veel vlees, mais en heel veel soorten kruiden. De bereiding van dit gerecht duurt heel erg lang, haar oma had er ruim 4 uur over gedaan. Ik vond het heel erg lekker en het was erg gezellig met de familie bij elkaar! Daarna zijn we naar la plaza van Catamarca gegaan, dit is het centrum. Hier was een enorme markt waar allemaal typisch Argentijnse dingen werden verkocht en er werd Argentijnse muziek gespeeld en gedanst. Er waren heel veel mensen en er was zoveel te zien van de Argentijnse cultuur wat ik echt heel leuk vond om te zien! Daarna zijn we met de auto de bergen in gegaan met de familie van Cande waar hele mooie landschappen te vinden zijn.
Daarna ben ik weer met Cande meegegaan naar Cordoba en hier ben ik nog voor 3 dagen gebleven. Ik heb een hele leuke tijd gehad en Cande is echt als een zus voor me geworden en haar familie voelt heel vertrouwd. Ik ben heel blij dat ik deze kans heb gepakt nu het nog kon! Het weekend daarna had ik een belangrijke Rotary Conferencie in Rosario wat heel erg formeel was. We waren met alle uitwisselingsstudenten uit ons district en alle belangrijke mensen van Rotary waren aanwezig. Voor ons was het in het begin nogal slaapverwekkend omdat er heel veel presentaties werden gegeven over dingen waar wij helemaal geen verstand van hebben. Maar we moesten aan het einde van de dag met z'n alle een presentatie geven over het uitwisselingsproject en we waren allemaal in formele kleding met onze blazers en kwamen allemaal met onze vlag op wat een hele leuke ervaring was! Ik ben de enige Nederlander in ons district dus was ik erg trost om onze vlag te laten zien. Er was ook nog een Nederlander aanwezig bij de conferencie die al een hele tijd in Argentinië woont en heb voor het eerst sinds hele lange tijd weer een keer Nederlands kunnen praten haha! Het was heel bijzonder om hem te ontmoeten en hij bleek een belangrijk president van de Rotary te zijn. Het was een heel gezellig weekend met alle uitwisselingsstudenten en heb weer heel veel lol met ze gehad. Ondanks dat we elkaar niet heel vaak kunnen zien zijn we hele goede vrienden geworden en ik heel veel landen zal ik altijd een plekje hebben om langs te kunnen. Ondertussen begint juli heel dichtbij te komen en is er nog maar een maand over van mijn uitwisselingsjaar. Ik ben nu vooral nog erg aan het genieten van de dingen die ik hier nog kan doen en in Nederland niet, zoals een aantal heerlijke gerechten eten en genieten van de mensen en de omgeving. Ik moet toegeven dat ik ook wel erg uitkijk naar het terugkomen naar Nederland, ik heb zin om te beginnen om te studeren en om mijn vrienden en familie eindelijk weer te zien. Verder wou ik nog even vertellen dat ik mijn Spaans ondertussen zo goed heb verbeterd dat sommige mensen niet eens doorhebben dat ik uit het buitenland kom doordat ik zo goed de taal beheers. Ik vind dit dan ook geweldig om te horen en ben best wel trost op mijzelf.
Dit was een heel belangrijk doel van mijn uitwisseling namelijk: Spaans leren. Mijn terugreis zal 11 juli plaatsvinden, ik ga eerst met de bus naar Buenos Aires wat een trip van ongeveer 8 uur is, om 4 uur s' middags heb ik mijn vlucht direct naar Nederland en ik kom in Amsterdam 12 juli om 10:20 aan. Ik vind het weer onwijs spannend om alleen te vliegen maar heb er ook heel veel zin in!
Tot snel,
Liefs Anne

  • 09 Juni 2015 - 22:25

    Familie Kaarsemaker:

    Hoi Anne,

    Ja......nog een maand!!!!!!
    Geniet nog maar met volle teugen.
    Heeeeeeeeel knap dat je de Spaanse taal zo goed beheerst. Alle lof.
    Wat heb je toch fantastische dingen gedaan. Geweldige ervaringen toch?
    En ja....in heel veel landen heb je nu een adresje waar je zomaar langs kan wippen.
    Hartstikke leuk dat je met Cande bent opgetrokken. Het is een erg leuk en lief meisje. En je kan lekker lol trappen met haar. En.....ze houdt van uitgaan. Haha

    Vandaag was hier een koude dag, maar morgen gaat geloof ik de zomer beginnen.....we zullen zien.
    Groeten van ons uit Hoogkarspel.
    Jos, Karin en Jorrit Kaarsemaker


  • 09 Juni 2015 - 23:13

    Anno En Marga:

    Hallo lieve Anne,

    Wat fijn te lezen dat het zo goed met je gaat! Leuk hoor al die vrienden en vriendinnen en dan de familie van Cande die zo'n warm bad voor je was. Geniet lekker verder en we wensen je alvast een heel goede reis terug naar Nederland! Wij willen wel even om het hoekje kijken als je aankomt op Schiphol, wat een feest zal dat ook zijn!

    Lieve groeten van ons en eh.... kunnen we Spaanse les van je krijgen?
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Hallo en welkom op mijn blog! Via de Rotary ga ik op een youth exchange naar Argentinië!! Ik kom daar in 3 gastgezinnen en ik ga naar school. Dit wordt voor mij een geweldig jaar en ik hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen! Buena lectura! Saludos desde Argentina! Anne ♡♡♡♡♡

Actief sinds 06 April 2014
Verslag gelezen: 1954
Totaal aantal bezoekers 12291

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Mijn Rotary Youth Exchange

Landen bezocht: