Mijn trip naar Patagonia!! - Reisverslag uit San Justo, Argentinië van Anne Homan - WaarBenJij.nu Mijn trip naar Patagonia!! - Reisverslag uit San Justo, Argentinië van Anne Homan - WaarBenJij.nu

Mijn trip naar Patagonia!!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

16 December 2014 | Argentinië, San Justo

Hola,
Sorry dat ik voor zo'n lange tijd niks heb laten horen op mijn blog, heb het behoorlijk druk gehad en de eerste dagen dat ik terug was van mijn trip ben ik heel ziek geweest en dus niet in de stemming om een verhaal te typen. Nu voel ik me al beter dus kan ik jullie vertellen over de geweldige trip die ik heb gemaakt! Ik ben afgelopen donderdagnacht teruggekomen en heb enorm genoten. De trip begon 24 november tot 11 december dus in totaal 17 dagen. De trip was met 2 bussen met 98 exchange studenten van over de hele wereld: Canada, USA, Taiwan, België, Duitsland, Frankrijk, India, Mexico, Hongrijë, Denemarken, Italië, Oostenrijk, Finland, Zwitserland en natuurlijk Nederland!We hebben enorm veel moeten reizen, ik denk dat het in totaal wel 70 uur in de bus was. Dit was heel erg vermoeiend maar ook erg gezellig omdat we enorm veel hadden om over te praten. Op deze manier heel veel geleerd over hoe anders dingen zijn in andere landen. De eerste dag zijn we met mijn district naar Cordobá gegaan wat ongeveer 6 uur rijden was. Vanuit daar zijn we met alle andere gaan reizen naar de eerste stop van de trip: Puerto Madryn. Bij aankomst (na 26 uur in de bus) een kleine citytour gedaan en over het strand gelopen wat erg leuk was. Daarna een soort talentenavond gehad om elkaar wat beter te leren kennen. Maar ik denk dat het beter had geweest met iets minder mensen want je kan 98 mensen nooit allemaal leren kennen in 17 dagen. We sliepen in 2 hotels en de dag erna vroeg op. Die dag zijn we naar een ander strand geweest en hebben we een soort bergtocht gemaakt ;en daarna in een boot walvissen gaan bekijken wat best spectaculair was. Ze waren echt enorm groot en er was een hele familie samen. Die dag verder veel samen gedaan in de stad en die avond samen mooi gezeten. De volgende dag naar een park geweest waar we pinguïns konden bekijken wat echt heel lief was :) Die avond vertrokken we richting El Calafate wat een grote stad is nog meer in het zuiden van Argentinië en dichtbij een meer licht. Dit was ook een enorme tijd reizen en toen we aankwamen weer een soort citytour gedaan rond het meer. We hadden hier allemaal een klein huisje wat heel erg gezellig was! Die avond met z'n allen uit gegaan in een bar en veel gedanst. De volgende ochtend naar een aantal uitkijkpunten geweest waar het uitzicht echt heel mooi was en naar een soort museum waar we een presentatie te zien kregen over de geschiedenis. Verder die dag niet heel veel gedaan, samen gegeten en die avond weer bij elkaar gekomen. De volgende dag vroeg naar de Gletsjers geweest!! Een van de meest bijzondere dingen die ik ooit heb gezien in mijn leven. Echt ongelofelijk mooi en indrukwekkend. De avond weer naar een bar gegaan en die nacht weer de bus in gegaan. Na weer een hele lange trip, onder anderen door Chili gereisd aangekomen in Ushuaia. Dit is een hele bijzondere stad, omdat dit de meest zuidelijkse stad is waar gewoond wordt. Daar veel de omgeving bekeken en op hele mooie plekken geweest. Een boottocht gemaakt met een ongelofelijk uitzicht en een plek bezocht waar huskyhonden in het wild leven, helaas hebben we ze niet gespot. In Ushuaia hebben we 3 nachten geslapen en vroeg in de ochtend zijn we vertrokken naar Esquel waar we een hele dag vrij hadden omdat de trip ongeveer 30 uur bedroeg. Hier heb ik met mijn vriendinnen een beetje geshopt en hebben we wat rondgelopen. De volgende ochtend zijn we weer naar uitzichtpunten geweest en zijn we verder vertrokken naar Bariloche wat gelukkig nog maar 5 uurtjes was. Bariloche was voor mij een van de meest mooie steden waar we heen zijn geweest. Het is heel toeristisch met heel veel leuke winkeltjes en het staat bekend om het feit dat hier de beste chocola gemaakt wordt. Hele schattige sfeer hangt er in de stad. Het ligt aan een meer met hele mooie bergen erom heen. Hier een aantal touren gedaan door de stad en door de omgeving en ook weer naar verschillende gebouwen en uitzichtpunten geweest. Ook avonden uit geweest hier wat weer erg gezellig was met iedereen. De laatste dag naar een soort survivalbaan geweest waar we paard hebben gereden en verschillende spellen hebben gedaan. Het paardrijden was een hele grappige ervaring haha. Het waren paarden die heel goed getemt waren en altijd hetzelfde rondje lopen. Maar mijn paard had er denk ik even geen zin meer in en begon opeens te rennen. Ik schrok me natuurlijk kapot en begon meteen te stressen maar na ongeveer 10 meter stopte hij er eindelijk mee. Erg gelachen maar is nog best eng omdat ik totaal geen controle had! Verder nog naar een chocoladefabriek geweest. Na de 3 nachten in Bariloche was de trip alweer voorbij en moesten we alweer naar huis... Met nog een trip van ongeveer 35 uur te gaan.. Toen ik eindelijk thuis kwam om 4 uur in de nacht voelde ik me al beroerd. De 3 dagen erna behoorlijk ziek geweest met hoge koorts. Ik weet niet of het een virus was of gewoon vermoeidheid maar ik voel me nu gelukkig al beter. Ik heb onwijs genoten van de speciale reis en ik zal het nooit meer vergeten. Heb heel veel geleerd en veel leuke mensen ontmoet. Ik heb onwijs veel foto's maar kan helaas maar enkele foto's op deze site zetten. Als je meer foto's wilt zien, zet dan even een berichtje onder deze tekst met je e-mail dan mail ik wat meer foto's voor ene betere impressie. Nu heb ik 3 maanden vakantie: kortom, elke dag helemaal niks doen. Dit gaat me denk ik heel erg vervelen maar het is eigenlijk ook te warm om iets te doen. Over een week ga ik wisselen van gastgezin en heb ik een zwembad dus kan ik me daar elke dag in vertoeven :)
Liefs, Anne

  • 16 December 2014 - 11:16

    Maaike:

    Ik ben wel benieuwd naar de foto's! :) xx

  • 16 December 2014 - 17:27

    Anne:

    Hee Maaike, er staan al een aantal foto's op facebook maar als je er meer wilt zien moet je even je emailadres geven :)

  • 16 December 2014 - 22:43

    Anno En Marga:

    Hai Anne,
    Wat fijn om te lezen dat je een prachtige reis gemaakt hebt.
    De foto's die je op deze site geplaatst hebt verraden al een heel klein beetje hoe wonderlijk mooi het daar is. Wij mailen wel even privé met je ouders voor wat bonusmateriaal.
    Lieverd, heel veel plezier in je nieuwe gastgezin en eh.... heerlijk zwemmen daar!
    Dikke knuffel van ons.

  • 19 December 2014 - 20:32

    Familie Kaarsemaker Uit Hoogkarspel:

    Hoi Anne,
    Wat een geweldige ervaringen doe jij op.
    Vier maar lekker vakantie nu met het mooie weer daar.
    Hier is het echt geen winter, hoor.
    10 tot 13 graden en veel wind en regen.
    Vandaag toevallig een mooie dag.
    Wij hebben Cande afgelopen woensdag naar Schiphol gebracht.
    Je moeder, Joost en Bart kwamen met de trein naar Schiphol om haar ook uit te zwaaien.
    En nog 2 Exchange ladys.
    Geniet jij daar maar verder met volle teugen.
    Wij volgen je blog.
    Hartstikke leuk.
    Ik heb je nu op FB toegevoegd, dan zie wat vaker foto's.
    Kerstgroeten van ons.
    Jos, Karin en Jorrit Kaarsemaker


  • 21 December 2014 - 12:31

    Tineke Sijp:

    Wat maak jij veel mee en wat doe je het goed!!
    De trip wordt vaak als een hoogtepunt gezien in de Exchange, ik hoop dat die van jou ook zo wordt ervaren..ondanks de uren in de bus

  • 23 December 2014 - 01:17

    Annette Sliggers / Diny Reuvers:

    Hallo Anne.
    Dat was nog eens een verhaal om te lezen! Ongelooflijk waar je allemaal geweest bent en wat je allemaal te zien kreeg! Nee, dat neemt niemand je ooit af en een geweldige herinnering aan deze reis zal je altijd bij blijven. Ook leuk dat je met mensen van zoveel verschillende nationaliteiten om gaat/ging. Kun je je nu goed redden met de taal? Wij willen graag meer foto's van je krijgen!
    Geniet van je vakantie en een fijne tijd bij je nieuwe gastgezin.
    Groet van Diny en Annette.

  • 01 Januari 2015 - 18:14

    Anno En Marga:

    Lieve Anne,

    Gelukkig Nieuwjaar!

    Veel liefs van ons.

  • 11 Februari 2015 - 12:14

    Cees En Gre:

    Hai nichtje,
    Como esta usted? Lekker een beetje zwemmen, afvallen, vervelen, chatten met de vrienden, bijzondere ervaringen opdoen, gewoon genieten en ......nog maar een paar dagen wachten op de familie? Prachtig om zo te kunnen ontsnappen aan het jachtige leven van Nederland.
    Wij zitten nu een maand op de finca van Co en Marie Louise midden in de rimboe in Spanje en genieten met je mee. Wil je ons volgen kijk dan eens op caravannenisleuk@weebly.com.

    Veel liefs en Hasta Luego!

    Gre en Cees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Hallo en welkom op mijn blog! Via de Rotary ga ik op een youth exchange naar Argentinië!! Ik kom daar in 3 gastgezinnen en ik ga naar school. Dit wordt voor mij een geweldig jaar en ik hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen! Buena lectura! Saludos desde Argentina! Anne ♡♡♡♡♡

Actief sinds 06 April 2014
Verslag gelezen: 602
Totaal aantal bezoekers 12286

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Mijn Rotary Youth Exchange

Landen bezocht: