Vakantie en nieuw gastgezin - Reisverslag uit San Justo, Argentinië van Anne Homan - WaarBenJij.nu Vakantie en nieuw gastgezin - Reisverslag uit San Justo, Argentinië van Anne Homan - WaarBenJij.nu

Vakantie en nieuw gastgezin

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

15 Januari 2015 | Argentinië, San Justo

Hola,
Sinds ik terug ben van mijn trip naar het zuiden van Argentinië heb ik alleen nog maar vakantie gehad. Omdat het hier zo onwijs warm is tijdens de zomer is de zomervakantie hier 3 maanden lang. Dit is natuurlijk heerlijk maar het gaat al snel vervelen.. Nu ben ik sinds korte tijd begonnen met het beoefenen van zwemmen zodat ik de kilo's meer onder controle hou en dat ik wat te doen heb.. haha. Ik ga elke ochtend om 10 uur naar zwemmen en soms ook nog in de avond om half 9. Dit is erg leuk en ik krijg er veel voldoening van. Jammer genoeg zit ik in een groep met alleen maar jongere jongens, maar gelukkig is er ook een meisje van mijn leeftijd. Ook heb ik van gastfamilie gewisseld en dit is me erg goed bevallen! In het huis waar ik nu woon heb ik een mooie tuin met een klein zwembad dus nu kan ik lekker de hele dag buiten vertoeven. In mijn vorige huis had ik namelijk geen tuin dus met dit weer is dat wel een hele fijne verbetering. Ook voel ik me veel beter in deze familie en voel ik me veel meer thuis. Ik heb hier een broer van mijn leeftijd die op exchange gaat naar Duitsland de 24e of januari en een jonger broertje van 14 jaar. Ik kan het enorm goed met ze vinden. Ik heb hier kerst en oud en nieuw ook doorgebracht wat voor mij een beetje tegen is gevallen. Met kerst aten we varkensvlees met salade en we waren met de tante en oom met een neef en een nichtje en de opa en oma. Het eten vond ik niet heel bijzonder maar het was wel gezellig. Alleen het voelde totaal niet als kerst voor mij omdat het heel heet was en het was eigenlijk gewoon een normale dag en avond voor iedereen. Maar rond 12 uur ging mijn broer wel als kerstman verkleed en had hij een cadeautje voor iedereen! Dat vond ik wel erg leuk om te zien. Toen we klaar waren met eten ging ik naar mijn vriendinnen en daarna gingen we naar een heel groot feest wat erg gezellig was. Ook nieuwjaar viel voor mij heel erg tegen, omdat het voor mij precies hetzelfde was als kerst, we aten precies hetzelfde en we waren met dezelfde mensen. Wat mij vooral opviel was dat het moment dat het 12 uur was en dus nieuw jaar, niet heel belangrijk was. We waren aan het eten en op een gegeven moment kijkt opa op zijn horloge en zegt: oh kijk het is al 5 over 12! Dat was best wel apart voor mij omdat we in Nederland altijd met spanning afwachten en aftellen tot 12 uur. Daarna was er wel vuurwerk alleen niet heel spectaculair. Toen weer naar vriendinnen en naar een feest toe. Ik had meer verwacht van kerst en oud en nieuw hier maar helaas viel het een beetje tegen. Maar ik vond het leuk om een keertje mee te maken. Alle dage zijn voor mij een beetje hetzelfde: ik sta op rond 9 uur, ik ga naar zwemmen, dan kook ik vaak of een van mijn broers kookt en dan eten we lunch. Daarna ga ik of zonnen of slapen of ik ga iets bakken wat ik erg leuk vind! Ik heb al een appeltaart gebakken en ik ben de typische dingen van hier aan het leren. En rond 4 uur ga ik naar mijn vriendinnen en zitten we ergens bij iemand of gaan we ergens heen om iets te drinken. In de avond eet ik of met mijn vriendinnen of ik eet thuis en vaak ik de avond is er ook nog wel iets te doen met vrienden. Het verschil tussen hier en in Nederland is dat hier de jongeren bij elkaar komen om eigenlijk niks te doen, en in Nederland lijkt het wel of er altijd een reden moet zijn om af te spreken, bijvoorbeeld naar de film of bowlen of wat dan ook. Dit bevalt me wel en het maakt vriendschappen heel hecht! Ik ga de 20e van januari weer naar Buenos Aires toe om mijn broer weg te brengen naar het vliegveld en daar gaan we dan ook even 3 dagen de stad bekijken. Verder heb ik niet heel veel te vertellen omdat ik niet zo heel veel doe. Over 5 weken komt mijn familie me opzoeken en gaan we een reis van 2 weken doen door het noorden van Argentinië en daar heb ik echt heel veel zin in!! Ik begin ze echt te missen en ik wil ze graag weer zien :)
Liefs Anne

  • 15 Januari 2015 - 21:10

    Ans:

    Hoi Anne, wat fijn dat je nieuwe gastgezin zo goed bevalt. Klinkt goed zo'n tuin met een zwembad. Was het hier maar zo lekker warm Hi Hi. Wat een avonturen allemaal. Ik ben trots op je hoor. Begreep van je moeder dat je de Spaanse taal ook goed beheerst. Fijn dat jullie binnenkort als gezin weer even bij elkaar zijn. Hoop dat jullie een leuke tijd hebben samen, veel plezier samen.
    Liefs, Ans

  • 04 Februari 2015 - 14:02

    Marjo Blokker - Rotary:

    Hoi Anne,

    Leuke verhaal weer te lezen. 3 maanden vakantie.... lijkt mij op dit moment heerlijk maar ik kan mij ook voorstellen dat het voor jou een lange tijd is. goed te lezen dat je het bij dit gezin naar je zin hebt. en dat oudjaar en kerst, is daar idd heel anders! toch een mooie ervaring om mee te maken!
    hier snakken we naar zon en warmte. vanmorgen de auto weer moeten afbikken van de ijzel en nu weer een natte sneeuwbui. da's ook niet leuk!

    Liefs,
    Marjo

  • 04 Februari 2015 - 17:27

    Jos En Karin Kaarsemaker:

    We zijn afgelopen zaterdag bij je vader en moeder geweest om nog wat spulletjes van Cande (die ze niet mee kon nemen omdat haar koffer te klein was!)af te leveren.
    Nou, zij hebben ook heel erge zin om naar jou toe te gaan.
    Vier maar lekker vakantie daar met dat mooie weer.
    Het is hier winter, maar het lijkt nergens op.
    's Morgens glad en dat was het dan weer.
    De zon schijnt hier alle middagen. En de hoveniers hebben het druk. Toch niet normaal!
    Maar goed, geniet nog maar lekker daar.
    En wij volgen je verhalen.
    Hartstikke leuk.
    En zien de foto's op FB.
    Groet van ons uit Hoogkarspel.
    Jos, Karin en Jorrit Kaarsemaker

  • 05 Februari 2015 - 23:43

    Anno En Marga:

    Lieve Anne,

    Gezellig om weer een bericht van je te lezen.
    Nog even en je familie is bij je. Leuk vooruitzicht!
    Wij wensen jullie een mooie tijd samen.
    Heel veel plezier en lieve groeten van ons.

  • 06 Februari 2015 - 10:11

    Marissa:

    I miss you <3

    Over een paar maanden gaan we gewoon weer afspreken en lekker niks doen haha! :)
    Want dat idee bevalt me ook wel.

    Ik weet niet of ik dat dan nog durft want volgens mijn zijn we dan een beetje duo penotti! haha ;)

    Liefs, Marissa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Hallo en welkom op mijn blog! Via de Rotary ga ik op een youth exchange naar Argentinië!! Ik kom daar in 3 gastgezinnen en ik ga naar school. Dit wordt voor mij een geweldig jaar en ik hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen! Buena lectura! Saludos desde Argentina! Anne ♡♡♡♡♡

Actief sinds 06 April 2014
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 12289

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Mijn Rotary Youth Exchange

Landen bezocht: