Eerste schooldag - Reisverslag uit San Justo, Argentinië van Anne Homan - WaarBenJij.nu Eerste schooldag - Reisverslag uit San Justo, Argentinië van Anne Homan - WaarBenJij.nu

Eerste schooldag

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

25 Augustus 2014 | Argentinië, San Justo

Hola!
Zondag werd ik pas wakker om 2 uur 's middags en ik was eigenlijk bang dat ze me asociaal zouden vinden omdat ik er zo laat uitkwam maar toen ik beneden kwam lagen mijn 2 broers en zusje ook nog op bed haha! Rond half 3 gingen we 'avondeten', dit was rijst met brood en kippenpoten. Daarna gingen we naar 'the country'. Ik had geen idee wat dit inhield dus ik was heel benieuwd. Eerst haalde we de hond op die bij de winkel van mijn hostmoeder was en daarna gingen we een stukje van San Justo vandaan naar een huisje.. Dit bleek allemaal van hun te zijn en ze gaan hier bijna elke zondag heen om samen te eten en te drinken. Het was het oude huis van mijn hostvader en het was echt heel erg mooi met allemaal fruitbomen. We hebben daar mate gedronken en allemaal lekkere broodjes die de lunch moesten voorstellen. Toen het ongeveer 6 uur was gingen we weer naar huis. Toen ging ik met Brenda (mijn zusje) en Navier (broer) een ijsje halen en gingen we rondjes rijden door San Justo. Navier zei dat het hier heel normaal is dat je in het weekend, als je niks te doen hebt, rondjes gaat rijden.... haha. Toen we thuiskwamen heb ik nog even wat spaans doorgenomen en gingen we rond half 11 dineren. De volgende dag werd ik gewekt door mijn hostmoeder om half 7. Ik deed mijn uniform aan (lekker makkelijk met kleding uitkiezen!) Toen gingen we thee drinken en een soort crackers eten, ontbijt is hier heel erg klein. Daarna liepen Brenda, ik en mijn hostmoeder naar de school. Het is ongeveer 5 minuten lopen. Toen ik aankwam gingen we eerst een soort kantoortje in waar ik werd voorgesteld aan de 'schoolhoofden'. Ze waren erg enthousiast en iedereen gaf me een knuffel en een kus. Toen we het kantoortje uitkwamen stond de hele school in rijen te wachten. Eerst werd het volkslied gezongen, de vlag gehesen en er werd een gebed opgezegd. Daarna moest een jongen iets vertellen door de microfoon (geen idee wat) en moest ik me (VOOR DE HELE SCHOOL) voorstellen in het spaans..... Ik stond te trillen op mijn benen haha! Daarna kwam iedereen naar mij toe om me een kus te geven. Er kwamen gelijk 2 meiden op me af en vroegen of ik met ze mee wou lopen omdat hun bij me in de klas zitten, ik zei natuurlijk gelijk ja omdat ik geen idee had waar ik heen moest. Toen ik in de klas kwam was iedereen enorm enthousiast en vroegen me van alles. Sommige spraken redelijk engels en andere spraken geen woord. Verder hebben we de hele ochtend werkelijk niks gedaan. School bestaat hier uit kletsen met vrienden en de leraren zitten in een hoekje toe te kijken en zeggen niks. Ik vond het echt bizar om te zien hoe iedereen maar een beetje aan het schreeuwen en rennen was en dat niemand ook maar IETS aan school deed. Ze hadden allemaal lekkere dingen meegenomen en die gingen we in de les opeten. Ze wilde allemaal met me op de foto en wilde alles weten over Nederland en vooral of ik alsjeblieft met hun naar de disco wil aankomend weekend haha. Ze hebben me denk ik wel 10 keer gevraagd of ik van alcohol hou en wat voor alcohol ze in Nederland hebben. We hebben 2 pauzes per dag van een kwartier en dan lopen we een beetje door de school of we praten een beetje in de klas. Maar er is voor mij geen verschil tussen pauze en les want we doen hier werkelijk niks in de les... ongelofelijk. We hebben school gehad van half 8 tot 1 uur, toen ik thuis kwam gingen we meteen 'avondeten'. We aten weer rijst met een soort schnitzel. Nu is er siësta maar ik kan nu echt niet in slaap komen. Vandaag ga ik op bezoek bij Santi en gaan we ergens in San Justo iets drinken, Hij spreekt goed engels dus dan kan ik een normaal gesprek voeren. Ik zal foto's toevoegen van de afgelopen dagen.
Mucho Amor,
Anne <3

  • 25 Augustus 2014 - 21:21

    Nadine:

    Hi An!
    Wat fijn dat je zo hartelijk bent ontvangen.
    Dat wordt een heel relaxed schooljaar zo te lezen haha.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag en veel plezier in de disco :p
    xxx

  • 31 Augustus 2014 - 20:52

    Marjo (rotary Drechterland):

    Hoi Anne,
    Leuk om je blog te lezen. En wat een cultuurshock, zo allemaal. het late eten, de school. tja heel anders dan hier! Ben je nog naar de disco geweest? gaat het er daar ook anders aan toe?

    Groet
    Marjo

  • 31 Augustus 2014 - 22:15

    Annie Swier:

    Hoi Anne,
    We lezen net je verslag van je eerste dag. Wat leuk en spannend allemaal!
    Leuk ook die foto's te zien.
    Ga nu snel verder lezen. Het is al een beetje laat, dus misschien morgen de rest.
    Veel plezier daar, maar dat gaat vast wel lukken.
    Groetjes van Herman en Annie xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Hallo en welkom op mijn blog! Via de Rotary ga ik op een youth exchange naar Argentinië!! Ik kom daar in 3 gastgezinnen en ik ga naar school. Dit wordt voor mij een geweldig jaar en ik hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen! Buena lectura! Saludos desde Argentina! Anne ♡♡♡♡♡

Actief sinds 06 April 2014
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 12300

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Mijn Rotary Youth Exchange

Landen bezocht: