Nog 4 dagen - Reisverslag uit Venhuizen, Nederland van Anne Homan - WaarBenJij.nu Nog 4 dagen - Reisverslag uit Venhuizen, Nederland van Anne Homan - WaarBenJij.nu

Nog 4 dagen

Door: Anne Homan

Blijf op de hoogte en volg Anne

19 Augustus 2014 | Nederland, Venhuizen

Hola Lezers,

Het is vandaag dinsdag en aanstaande vrijdag 22 augustus vertrek ik voor mijn exchange naar Argentinië. Ik vlieg om 9 uur 's avonds samen met een ander meisje dat naar Chili gaat. Ik stap uit in Buenos Aires en zij gaat verder naar Santiago. Vanuit het vliegveld moet ik met de bus naar Santa Fe, wat ongeveer 7/8 uur zal duren. Daar wordt ik opgehaald door mijn eerste gastgezin en iemand van de Rotary club. Ik kom in een klein stadje genaamd San Justo, ongeveer 100 kilometer boven de grote stad en hoofdstad van de provincie Santa Fe. Ik heb al een beetje contact met mijn gastgezin en zoals ik heb vernomen heb ik 1 zusje van ongeveer 13 jaar en 3 broers waarvan 2 al uit huis wonend. Ik heb heel veel zin om ze allemaal te ontmoeten en om alles te bekijken en te proeven. Ik heb al van heel veel mensen gehoord en heb veel gelezen over de cultuur van Argentinië. Ik heb hiervan vooral geleerd dat het in het begin echt een cultuurshock zal worden als je er net aankomt omdat alles helemaal anders is en het land in veel gebieden onwijs arm is. Argentinië is dan ook bijna failliet verklaard. Ik ben heel benieuwd hoe ik dit zal ervaren en wat ik van al deze verschillen zal vinden! Ik heb heel veel zin om San Justo te bekijken en om naar school te gaan en te ervaren hoe anders dit is dan in Nederland. Ik heb ondertussen mijn visum en hiermee het belangrijkste document voor mijn reis binnen. Verder heb ik al mijn inentingen gehad en heb ik een zorg en reisverzekering afgesloten. Ik heb ook mijn visitekaartjes laten maken en ben bezig met het maken van nog meer pins om uit te delen aan de andere exchange studenten.
Ik vind het onwijs spannend maar ik kijk er ook heel erg naar uit en heb er heel erg veel zin in. Mijn volgende verslag vanuit Argentinië zijn!
Anne

  • 19 Augustus 2014 - 17:24

    Tineke Sijp:

    Hallo Anne, op de valreep van je reis naar Argentinië is het gelukkig toch weer gelukt: visum in the pocket! Alles weer op zijn pootjes terecht gekomen en misschien ook een mooi voorbeeld van de " mananacultuur" , je zult er veel van meekrijgen! Wie weet kom je heerlijk relaxed terug.. Veel plezier daar, Tineke Sijp , Rotary Drechterland

  • 19 Augustus 2014 - 21:29

    Marjo Blokker, Rotary Drechterland:

    Anne,

    wat spannend allemaal. Vorige week genoten van je verhaal! Je staat in mijn favorieten en ik ga je volgen in dat verre Argentinië!
    Geniet van elk moment, ook al zit het soms misschien ff tegen!
    Marjo Blokker, Rotary Drechterland

  • 20 Augustus 2014 - 10:03

    Bart:

    Hey Anne,

    Ondanks dat ik je waarschijnlijk heel erg ga missen vind ik het superstoer van je dat je deze reis gaat maken. Ik weet dat het misschien wat lastig kan gaan worden om jezelf in de Argentijnse cultuur te integreren, maar ik denk dat je er onwaarschijnlijk veel moois voor terugkrijgt!

    Dikke kus,
    Je tweelingbroer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Hallo en welkom op mijn blog! Via de Rotary ga ik op een youth exchange naar Argentinië!! Ik kom daar in 3 gastgezinnen en ik ga naar school. Dit wordt voor mij een geweldig jaar en ik hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen! Buena lectura! Saludos desde Argentina! Anne ♡♡♡♡♡

Actief sinds 06 April 2014
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 12301

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Mijn Rotary Youth Exchange

Landen bezocht: