2 weken in Argentinië - Reisverslag uit San Justo, Argentinië van Anne Homan - WaarBenJij.nu 2 weken in Argentinië - Reisverslag uit San Justo, Argentinië van Anne Homan - WaarBenJij.nu

2 weken in Argentinië

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

04 September 2014 | Argentinië, San Justo

Hola!
Ik ben alweer bijna 2 weken in San Justo waarin ik heel veel heb meegemaakt! Het is hier zo enorm anders dan in Nederland dat ik me altijd al vermaak met het verbaasd zijn over hoe dingen hier gaan. Zaterdag ben ik met Euge en Cande naar een kerkje geweest waar de kinderen worden geholpen die het zwaar hebben. Eerst gaven we ze cake en melk en daarna gingen we met ze buiten spelen. Ze waren super lief en probeerde allemaal in het Nederlands te praten. Ik zag wel dat de kinderen van een lagere klasse waren omdat ze er niet heel goed uitzagen. Dit kerkje is overigens in een afgelegen deel van San Justo, wat het 'arme' deel wordt genoemd. Je ziet hier bijvoorbeeld 5 mensen op 1 scooter voorbijkomen, wat best schokkend is om te zien.. Zaterdag ben ik ook voor het eerst naar de Boliche (disco) geweest, wat ik onwijs leuk vond! Het is redelijk hetzelfde als in Nederland alleen de muziek is heel anders, de drankjes zijn enorm groot en er is meer leeftijdsverschil. Er komen namelijk ook mensen van rond de 25. Eerst gingen we met wat meiden een 'previa' houden, daarna (pas om half 3) gingen we uit. Toen we aankwamen was het al redelijk druk, iedereen was enorm nieuwsgierig en kwam naar me toe om een praatje met me te maken (wat nog lastig ging i.v.m. de taal). Het was enorm gezellig en er werd heel veel gedanst. De volgende dag heel veel geslapen omdat ik pas om 7 uur in mijn bed lag (is heel normaal hier..) Zondag ben ik met Brenda en haar vriendinnen film gaan kijken en een ijsje eten. De volgende dag weer om 7 uur op school zijn en daarna op verjaardag bij een vriendin, Sol. De taarten en cakes die ze hier hebben zijn niet te vergelijken met in Nederland.. VEEL BETER. Dinsdag ben ik met Bianca en Agos gaan shoppen wat ook heel anders is dan in Nederland.. Woensdag heb ik met de andere 2 exchange studenten afgesproken en hebben we samen gegeten en film gekeken. Die avond gingen we naar een voetbalwedstrijd tussen Colon en San Justino. Met basketbal was ik voor Colon dus ik ging weer met deze groep mee. Het was weer super leuk en iedereen was aan het dansen, zingen en juichen. We wonnen met 4-1 dus het was één groot feest! Vandaag ga ik met een andere klas bij Sarah eten en morgen hebben we vrij omdat de leraren een vergadering hebben! Laat het weekend maar beginnen.....

Mucho Amor,
Anne xx

  • 04 September 2014 - 21:36

    Cees:

    Hallo Anne,
    Zo te lezen heb je het helemaal naar je zin daar. Veel (en lang) feesten en dan is het weekend nog niet eens begonnen! Denk om je lijn met die taarten ; - ) Blijf genieten!
    Groeten uit Andijk.

  • 04 September 2014 - 21:55

    Dirk Van Der Deure:

    Hoi Anne,
    Ik lees met veel plezier je "verslagen".Je schrijf je belevenissen op een leuke manier en dat leest lekker makkelijk.Ik zou zeggen ga lekker zo door ! Hopelijk pak je de taal snel op maar dat kan haast niet anders
    als je elke dag moet.Hou je haaks en de groetjes uit Enkhuizen

  • 06 September 2014 - 11:49

    John Bakker :

    Super Anne!
    wat een leuk verslag en wat gaat het al goed daar met je! Been heel blij voor je dat het gelukt is en je nu je uitwisselingjaar hebt. in die 2 weekjes heb je al een wereld van verschil meegemaakt en beleefd! Je zal zien dat het alleen maar leuker als je over een maandje de taal al goed kunt volgen. groeten uit Venhuizen!

  • 10 September 2014 - 09:38

    Marjo Blokker Rotary:

    Hoi Anne,

    zo te zien vermaak jij je wel daar. Kan je het recept van die Argentijnse cake niet mailen? of een stukje opsturen haha....
    zo zie je maar, ondanks taalbariere maak je leuke dingen mee!

    fijn dat je ons op de hoogte houd!

    tot later

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Hallo en welkom op mijn blog! Via de Rotary ga ik op een youth exchange naar Argentinië!! Ik kom daar in 3 gastgezinnen en ik ga naar school. Dit wordt voor mij een geweldig jaar en ik hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen! Buena lectura! Saludos desde Argentina! Anne ♡♡♡♡♡

Actief sinds 06 April 2014
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 12293

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Mijn Rotary Youth Exchange

Landen bezocht: