Een maand voorbij - Reisverslag uit San Justo, Argentinië van Anne Homan - WaarBenJij.nu Een maand voorbij - Reisverslag uit San Justo, Argentinië van Anne Homan - WaarBenJij.nu

Een maand voorbij

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

17 September 2014 | Argentinië, San Justo

Hola!
Aankomend weekend ben ik alweer een maand hier!! Is onwijs snel gegaan voor mij wat een goed teken is. Afgelopen week heb ik veel met mijn vrienden afgesproken. In het weekend ben ik weer naar de boliche (disco) geweest en heb ik weer een geweldige avond gehad. Die avond was het ongeveer 11 graden buiten en zoals elk weekend: in een korte broek uit. Maar deze avond hadden we een previa BUITEN..... Een goede reden om veel te dansen om een beetje warm te blijven haha. Verder heb ik een horrorfilm gekeken met de meiden en hierom onwijs gelachen omdat ik er vrij weinig van snapte en ze me voor de gek hielden met het verhaal. Die donderdag hadden we vrij omdat het de dag van de leraar was (ze hebben hier overal een eigen dag voor en de scholen hebben dan altijd vrij) en vrijdag ben ik ook niet naar school geweest omdat er een meeting was in de kerk wat de hele ochtend zou duren maar mijn hostmoeder adviseerde mij om niet te gaan omdat ik er niks van zou begrijpen en het dus alleen maar heel saai zal zijn voor mij. Die zondag ben ik weer met mijn familie naar de country geweest en hebben we een stuk gereden in een trekker. Maandag heb ik met Bianca en Euge een ijsje gehaald en hebben we wat dingen voorbereid voor het feest voor de lente. Dinsdag werd ik uitgenodigd door Berenice, een meisje uit mijn klas, om bij haar te eten en haar ouders te ontmoeten. Dit was heel gezellig en dit helpt me heel erg om mijn spaans te verbeteren omdat deze mensen enkel en alleen spaans spreken. Die middag hadden we sport op school (dit is elke dinsdag en donderdag en is altijd volleybal). Dit weekend had ik mijn eerste Rotary kamp, met alle andere exchange students in mijn district (4549) in Argentinië. Ik heb hier mensen van over de hele wereld ontmoet en heb onwijs veel gelachen en leuke momenten gehad. Het is heel fijn om verhalen van andere te horen die in een vergelijkbare situatie als jou zitten, omdat je dan weet dat je niet de enige bent met bepaalde problemen of gevoelens. We hebben veel spelletjes gedaan, powerpoints bekeken en iedereen moest een eigen presentatie geven. Ik heb dit ook gedaan en iedereen zei dat ik het onwijs goed had gedaan dus daar was ik heel blij mee. Het weekend duurde van zaterdag tot zondag dus we hebben helaas niet heel veel tijd samen gehad maar de trips die we hier gaan maken zullen we samen doen dus dat is onwijs gaaf. Die dinsdag kwam er een andere exchange student die ik met het kamp had ontmoet (ze woont dichtbij) naar San Justo toe voor de Rotary meeting. Ze heet Emilie en komt uit Denemarken. Ook haar Spaans is nog heel slecht dus daar konden we elkaar wel in vinden haha. Ik heb haar voorgesteld aan mijn vriendinnen en daarna zijn we naar een engels instituut gegaan voor leerlingen die engels bij willen leren. Hier gingen we vooraan de klas zitten en mocht iedereen ons alles vragen over hoe we alles vinden en over ons eigen land en wat de verschillen zijn. Ik vond dit heel erg leuk en iedereen was verbaast over hoe dingen in Nederland gaan! Ik heb verteld over school, uitgaan, eten en de tijden. Ze waren allemaal heel nieuwsgierig. Verder zijn we nu druk bezig met de voorbereiding voor het lente feest. Ik zal even uitleggen wat dit inhoud: Aankomend weekend (de 22ste) is het hier lente en dit wordt onwijs groot gevierd hier. Op school wordt er tijdens te pauzes muziek gedraaid en wordt er gedanst en alle klassen mogen hun hele lokaal versieren in een thema dat ze willen. Dit word heel groot uitgepakt en iedereen is er druk mee bezig. Verder is er donderdagavond een groot feest en wordt er 's nachts niet geslapen, alleen maar gefeest. Dan ga je vanuit de boliche naar school en ga je hier verder feesten.. (is mij verteld, ik vind het nog een beetje apart). Dan die dag gaan we bij iemand thuis met de hele klas lunchen en daarna gaat iedereen slapen tot eind van de middag. Die avond is er weer een feest. Die dag erna is er een picknick met de school en die avond ga ik met mijn vriendinnen naar de hoofdstad van deze provincie Santa Fe naar een enorm festival met hééél veel mensen uit de hele provincie Santa Fe. Met mijn spaans gaat het stukje bij beetje ook iets beter en mijn counseler is aan het zoeken naar een engels docent die mij spaans wilt bijbrengen omdat het toch wel een struikelblok is voor mij dat ik geen spaans spreek en het soms echt ene probleem is.
Ik hou jullie op de hoogte en ik ga met een lach de lente tegemoet :)
Mucho Amor,
Anne

  • 17 September 2014 - 19:14

    Marion:

    Jeetje Anne is het al weer een maand geleden dat we voor een jaar afscheid hebben genomen? Gelukkig heb je het naar je zin en dat met het Spaans gaat ook wel goed komen. Leuk om zo af en toe je verhaal te lezen. Blijf vooral met deze leuke verhalen doorgaan zodat ook wij een beetje een indruk krijgen hoe ze daar leven in Argentinië.
    Veel liefs, Marion (en de rest uiteraard)

  • 17 September 2014 - 21:08

    Jos En Karin Kaarsemaker:

    Ja, en zo is er 1 maand voorbij! Leuk om je verhaal te lezen. En met een paar foto's. Succes weer. En genieten, he? Een groet van ons uit Hoogkarspel.

  • 17 September 2014 - 21:40

    Dian:

    Wat leuk om al je verhalen te lezen! Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt en dat Spaans komt helemaal goed hoor. Geniet er lekker van en heel veel plezier bij het lentefeest! ;)
    Liefs, Dian

  • 18 September 2014 - 15:21

    Opa En Oma Wiepking:

    Lieve Anne,we zijn weer erg blij met je verhaal,trots op jou dat het zo goed gaat,het spaans komt vanzelf,geniet vooral met wat om je heen gebeurd. dikke kus opa en oma

  • 26 September 2014 - 15:54

    Annette Sliggers / Diny Reuvers:

    Hallo Anne.

    Nee, wij kennen elkaar niet en toch heb ik jou één keer gezien nl.toen je ca. 14 dagen oud was.
    Ik, Annette, ben een achternicht van jouw moeder: de vader van jouw moeder was de zoon van een zuster (Dieuw) van mijn vader, ofwel: de vader van jouw moeder was een volle neef van mij (ingewikkeld allemaal). Dat is dus de link die maakt dat wij (verre) bloedverwanten zijn.
    Vorig jaar hoorde ik van jouw plannen en sinds deze week heb ik vernomen dat je in Argentinië zit. Ik heb net je verslag van 17 september gelezen, maar ik merk dat ik toch heel wat gemist heb. De eerdere verslagen ga ik ook zeker lezen, maar ik wil je toch even zeggen dat je het allemaal heel duidelijk op papier (!!!) hebt gezet en ik begrijp ook dat er aan feesten geen gebrek is! Ik ga nu de andere verslagen lezen en ik blijf je vanaf nu volgen!
    Lieve groeten, Annette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Hallo en welkom op mijn blog! Via de Rotary ga ik op een youth exchange naar Argentinië!! Ik kom daar in 3 gastgezinnen en ik ga naar school. Dit wordt voor mij een geweldig jaar en ik hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen! Buena lectura! Saludos desde Argentina! Anne ♡♡♡♡♡

Actief sinds 06 April 2014
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 12297

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Mijn Rotary Youth Exchange

Landen bezocht: