Ervaringen van afgelopen dagen - Reisverslag uit San Justo, Argentinië van Anne Homan - WaarBenJij.nu Ervaringen van afgelopen dagen - Reisverslag uit San Justo, Argentinië van Anne Homan - WaarBenJij.nu

Ervaringen van afgelopen dagen

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

29 Augustus 2014 | Argentinië, San Justo

Hola!
Ik ben morgen alweer één week het mooie Argentinië, wat voor mij heel snel is gegaan. Ik ben de afgelopen week elke dag naar school gegaan en dit met veel plezier maar ook was het heel lastig. Ik moet elke dag (behalve maandag) om 7 uur op school zijn, wat ik echt vééél te vroeg vind! De lessen zijn al iets effectiever geworden sinds maandag dus het is niet meer de hele dag niks doen. Ik probeer mee te werken in de klas maar het gaat lastig omdat ik echt nog totaal geen Spaans spreek. De kinderen hier zitten al vanaf dat ze naar school zitten in dezelfde klas en kennen elkaar dus door en door. Dit maakt dat ik de echte nieuweling ben dus iedereen is geïnteresseerd. Dan spelen degene die een beetje Engels kunnen voor vertaler haha. Het is mij opgevallen dat er door de hele school onwijs veel zwerfhonden lopen, die ook gewoon het lokaal binnenlopen.. De eerste keer dat dit gebeurde dacht ik dat het waarschijnlijk de hond van de school zou zijn maar dat bleek dus niet zo te zijn. Soms lopen er wel 3 honden door het lokaal en liggen ze gewoon in een hoekje te slapen.... echt heel apart. Op een gegeven moment begonnen 2 honden elkaar ook een beetje aan te vallen en te grommen en iedereen rende weg, haha! Ik sta nog steeds versteld van hoe sommige dingen hier geregeld zijn. Ik heb afgelopen week al veel leuke dingen gedaan, veel met vrienden en vriendinnen afgesproken, met de hele klas bij iemand gegeten en we zijn gisteren naar een basketbalwedstrijd geweest wat ik onwijs leuk vond om mee te maken. In San Justo zijn er 2 teams, Colon en San Justino. In deze stad ben je of voor de een of voor de ander en er is constante strijd tussen deze twee teams in elke sport die ze hier beoefenen. Ik werd door elk team meegevraagd om mee te gaan maar ben uiteindelijk meegegaan met de Colon Supporters. Iedereen was aan het zingen, schreeuwen en klappen, wat voor een hele leuke sfeer zorgde! Uiteindelijk heeft Colon helaas verloren maar dit verpeste de sfeer in het publiek zeker niet. Verder is de temperatuur hier de afgelopen week met 31 graden gezakt..... hahaha! Het was zaterdag 29 graden en donderdag was het -2, echt onwijs koud. We gaan zonder jas naar school (vraag me niet waarom maar m'n hostmoeder zegt dat dit hoort) en is het dus elke ochtend een hel om naar school te lopen. Ook de douche is helaas niet dezelfde temperatuur als in Nederland, als ik hem om zn warmst zet is hij denk ik net aan 30 graden, wat heel koud is voor wat ik gewend ben. Dit weekend ga ik voor het eerst naar de boliche (disco) en ga ik met 2 meiden zwerfkindjes helpen... ik weet nog niet wat ik daar van moet vinden. Verder gaat het met Spaans nog heel moeilijk, ik vind het heel lastig om alle woorden te onthouden en kan nog geen gesprek voeren of überhaupt iemand verstaan. Hier heb ik het best wel moeilijk mee en het geeft me vaak een heel eenzaam gevoel. Daarom hoop ik dat ik snel de taal een beetje op kan pakken en me wat meer kan redden hier. Het contact met de familie is ook nog niet heel goed, voornamelijk door de taal. Dit vind ik best jammer maar ik hoop dat het beter wordt.
Ik hou jullie op de hoogte van mijn belevenissen :)
Mucho Amor,
Anne xxx

  • 31 Augustus 2014 - 20:57

    Marjo (rotary Drechterland):

    Dag Anne,
    lastig hoor met die taal en ik begrijp dat je je dan eenzaam voelt. Nu ben je slim genoeg, dus je pakt het wel op. Maar dat gaat niet van de ene op de andere dag. De Argentijnse cultuur is op zich wel warm / hartelijk, maakt dat iets goed? Kan je ook skypen met thuis?
    Wel leuk te lezen dat iedereen je meevraagt en dat ze snel contacten aanknopen....

    Hoor weer van je, tot later!

    Groet

    Marjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Hallo en welkom op mijn blog! Via de Rotary ga ik op een youth exchange naar Argentinië!! Ik kom daar in 3 gastgezinnen en ik ga naar school. Dit wordt voor mij een geweldig jaar en ik hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen! Buena lectura! Saludos desde Argentina! Anne ♡♡♡♡♡

Actief sinds 06 April 2014
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 12284

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Mijn Rotary Youth Exchange

Landen bezocht: