Dagelijkse schoolroutine - Reisverslag uit San Justo, Argentinië van Anne Homan - WaarBenJij.nu Dagelijkse schoolroutine - Reisverslag uit San Justo, Argentinië van Anne Homan - WaarBenJij.nu

Dagelijkse schoolroutine

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

29 April 2015 | Argentinië, San Justo

Hola!
Ik wou eerst even mijn excuses aanbieden omdat ik al een tijd niks meer heb geschreven maar dit komt vooral doordat ik in de afgelopen tijd eigenlijk een normale routine heb waar niet veel over te vertellen is. Ik ga elke dag naar school van 7 tot 1, daarna heerlijk de siësta slapen (ga ik echt missen als ik weer thuis ben) en daarna heb 2 dagen in de week volleybal en ga ik 3 dagen in de week naar de gym. Alles om een beetje in vorm te blijven haha. Verder woon ik nog steeds met mijn tweede gastgezin waar ik het erg fijn heb. Ik heb de kans om nog te ruilen van gastgezin, namelijk een gezin met 3 kleine kinderen en nog een meisje dat elk weekend daar slaapt door omstandigheden. Maar na op bezoek te zijn geweest om kennis te maken denk ik besloten te hebben dat ik niet meer ga ruilen van gastfamilie, omdat er nog maar 2,5 maanden over zijn en de familie (vooral de moeder) het behoorlijk druk heeft. De ouders hebben beide een drukke baan en de kinderen zijn van de 3 tot 8 jaar oud, erg klein dus. Ik heb het met mijn huidige gastgezin besproken en hun vinden het leuk als ik blijf, ik hoef alleen nog even met m'n counselor te overleggen wat zij er over denkt. Verder heb ik nog iets leuks in het vooruitzicht: ik ga 5 mei op een soort studiereisje naar Cordóba! Ik ga niet met mijn school maar met een Engels instituut. Omdat hier de educatie op gebied van Engels op school veruit van goed is, zijn er in San Justo een aantal instituten waar je heen kan om je Engels te verbeteren (een hele goede zaak dus!!). Je kan hier al beginnen als je 3 jaar bent..!! Ik begon denk ik rond mijn 11e met Engelse lessen en ik spreek puur beter dan heel San Justo maar evengoed prima dat er aandacht aan besteed wordt. Het is namelijk niet zo dat het niveau van Engels hier goed is, en de uitspraak is heel erg slecht. Een instituut heeft me uitgenodigd om met hun mee te gaan op een trip die ze elk jaar doen met de leerlingen van het laatste jaar en dat vond ik erg leuk. Het is een trip waar een aantal plaatsen in Argentinië aan meedoen en de deelnemers komen dus van ver. We gaan heel veel activiteiten doen en dit wordt allemaal in het Engels gedaan om de uitspraak te verbeteren. Vanuit San Justo gaan we met 14 leerlingen heen die allemaal rond de 15,16 en 17 jaar oud zijn. Ik ben de oudste met 18 haha. Een week geleden hadden we een soort meeting met de kinderen die gaan om te bespreken wat we allemaal gaan doen en om beter kennis te maken. Omdat dit het laatste jaar is ging ik ervan uit dat het niveau best goed zal zijn maar dit viel me heel erg tegen. Ze zijn vooral heel bang om te spreken omdat ze bang zijn iets fout te zeggen en hun vocabulair is ook heel laag. Dus ze keken me allemaal met grote ogen aan en zeiden me dat ik deze trip helemaal niet nodig heb om mijn Engels te verbeteren, maar ik vind het evengoed gewoon erg leuk om mee te doen! We gaan ook de stad Cordóba verkennen en deze stad ken ik nog niet dus dat is leuk. Verder krijg ik zo de kans om nieuwe mensen te ontmoeten uit heel Argentinië omdat het rond de 100 kinderen zullen zijn in totaal. Dus dat is iets waar ik erg naar uitkijk!
Op school probeer ik nu ook iets meer mee te doen want dit gaat puur beter nu ik het Spaans beheers, alleen op school komen er vaak nog lastige woorden voorbij die ik niet ken en bij het overnemen gaat het vaak te snel omdat ik sommige woorden nog niet goed kan schrijven.
Als ik terug ben van de trip naar Córdoba zal ik wel even vertellen hoe het is gegaan!
Liefs, Anne

  • 12 Mei 2015 - 08:55

    Jos En Karin Kaarsemaker:

    Super, Anne, zo'n "Engels" triplje naar Cordoba. Je wordt er nooit dommer van. Hartstikke leuke foto s van je op FB. Nog ff ruim 3 maanden en dan sta je weer op Hollandse bodem. Geniet nog maar met volle teugen en een goed besluit van je dat je in je huidige gastgezin blijft. (Ga ik van uit).
    Groeten van ons uit Hoogkarspel. Wij staan hier vlak voor de kermis. Dan barst het hier weer los. Hopelijk krijgen we droog weer en niet te koud. Gisteren was het superweer.
    Jos en Karin en Jorrit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Hallo en welkom op mijn blog! Via de Rotary ga ik op een youth exchange naar Argentinië!! Ik kom daar in 3 gastgezinnen en ik ga naar school. Dit wordt voor mij een geweldig jaar en ik hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen! Buena lectura! Saludos desde Argentina! Anne ♡♡♡♡♡

Actief sinds 06 April 2014
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 12278

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Mijn Rotary Youth Exchange

Landen bezocht: