Vakantie met familie - Reisverslag uit San Justo, Argentinië van Anne Homan - WaarBenJij.nu Vakantie met familie - Reisverslag uit San Justo, Argentinië van Anne Homan - WaarBenJij.nu

Vakantie met familie

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

10 Maart 2015 | Argentinië, San Justo

Hola!
Sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen, vanaf de laatste keer dat ik iets heb geschreven heb ik nog vakantie gehad en vooral veel naar zwemmen geweest en gelezen, gezond en met vriendinnen geweest. Dit begon me al snel te vervelen moet ik eerlijk zeggen. Ik heb er onwijs veel naar uitgekeken dat mijn familie me eindelijk kwam opzoeken en de tijd ging zo snel voordat ik het wist stonden ze al voor de deur met de enorme camper die ze hadden gehuurd in Buenos Aires. Het was heel bijzonder en apart om ze weer te zien, was echt heel erg gelukkig toen ik eindelijk mijn ouders en mijn broers weer kon spreken en knuffelen. Ook was het raar omdat ik hier mijn eigen leven heb opgebouwd waar opeens mijn oude leven zomer binnen kwam. Het contact tussen mijn Nederlandse familie en mijn hostfamilie ging in het begin wat lastig maar het ging over het algemeen prima! Ik moest alles natuurlijk vertalen omdat mijn hostfamilie geen woord engels spreekt maar toch was het gezellig. Ik heb allemaal typische gerechten gemaakt met mijn hostmoeder en dat vonden ze gelukkig allemaal lekker! Ik heb mijn dorp laten zien en zaterdagavond ben ik met Bart en mijn vrienden uitgegaan. Zondagmorgen zijn we vroeg de camper ingestapt en begonnen aan ons avontuur in het noorden van Argentinië! In het eerste uur al meteen aangehouden door de politie omdat we de lichten niet aanhadden. (In Argentinië moet je de lichten 24 uur per dag aan). Ik ging met mijn ouders een soort huisje in met de politieman en vertelde hij ons dat het 600 pesos ging kosten (60 euro) maar mijn moeder vertelde me dat ze niet meer dan 400 euro bij zich had, terwijl we nog genoeg hadden natuurlijk. Ik vertaalde het aan de politieman en vertelde dat we allen 400 pesos hadden. Hij nam hier gelijk genoegen mee en stak de 400 euro in zijn zak..... waar zou dat geld uiteindelijk belanden of zou het daar gewoon blijven zitten...? Dit is ons gelukkig niet meer gebeurd haha. De reis naar de watervallen van iguazu zal 2 dagen duren. We hebben die nacht bij een tankstation gestaan. De volgende dag nog een dag reizen en rond 4 uur aangekomen. Eerst naar toeristen informatie die ons naar de camping bracht en ons de tour voor de volgende dag aanbood. Die middag nog naar een museum geweest en daarna in een soort cafe gegeten. De volgende morgen om 8 uur werden we netjes opgehaald door een taxi en naar de watervallen gebracht wat allemaal erg toeristisch was, met een klein treintje in de richting van de watervallen gegaan en daar nog een stukje lopend over het water richting de adembenemende watervallen. Daarna nog 2 andere paden genomen die prachtig waren om te belopen met heel veel verschillende gezichtspunten op de watervallen. Daarna iets heel spectaculairs gedaan: in een boot ONDER de watervallen heengegaan. We waren helemaal gedoucht natuurlijk maar het was echt geweldig! Echt genieten! Die nacht weer geslapen op dezelfde camping geslapen en de volgende ochtend weer gaan rijden, de reis naar Salta zou ook weer 2 dagen duren dus dat was even afzien met de hitte. Maar ik had natuurlijk veel te vertellen dus kunnen we lekker kletsen onderweg. Toen we aankwamen stonden we in een camping in een onwijs gezellig indianendorpje genaamd Tilcara, waar de oorspronkelijke bewoners nog wonen. Een hele mooie camping hier gevonden en daar in een heel typisch restdaurantje gegeten met echte live muziek erbij wat heel typisch van hier is. De volgende dag heel veel dingen gezien hier in de buurt, waar de omgeving echt geweldig is. De berg met de 7 kleuren bezocht, een oud indianenreservaat, de zoutvlaktes gezien en nog veel meer. Die avond reden we in de richting van de stad Salta waar we bij een tankstation stonden dichtbij de stad. De volgende dag de hele dag in de stad Salta geweest wat een erg leuke stad was en toen gaan rijden richten Tucuman waar we weer op een camping stonden, die deze keer iets minder was. Het was een 'municipal' camping waarvoor je mag betalen zoals jij denkt dat het waard was.. dat zegt al iets. De badkamers waren bijna niet te gebruiken van viesheid en alles leek stuk. Maar al met al was het te doen. Die dag erna in Catamarca aangekomen na een reis met veel oponthoud doordat er protesten waren, ze hadden 2 bomen op de weggegooid en die in de brand gestoken. Het was geweldig om in Catamarca aan te komen en om de familie van Cande te ontmoeten. Catamarca is een prachtige stad! Die middag heerlijk bijgekletst en in de avond Asado (bbq) gegeten. In het huis van Cande geslapen met zn allen en de volgende ochtend een rondtour door Catamarca gekregen door de familie. De volgende ochtend aan de reis begonnen naar Buenos Aires waar we 2 geweldige dagen gehad hebben met iets meer rust dan de afgelopen 2 weken. De hele stad kunnen zien in een stop-and-go busje die speciaal voor toeristen is en heerlijk uit eten geweest. Hier hadden we een erg mooi hotel midden in de stad. Zaterdag 7 maart was het helaas allemaal alweer voorbij en moest ik alleen terug in de bus naar San Justo en ging mijn familie weer terug naar Nederland. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het afscheid weer heel erg moeilijk vond.. Het is lastig om opnieuw je familie te laten gaan. Toen ik zaterdagnacht thuiskwam mijn hele verhaal aan mijn hostouders verteld die erg enthousiast waren en maandag heb ik mijn eerste schooldag weer gehad! Het was eigenlijk weer precies hetzelfde als voorheen.. saai, met honden, dezelfde klasgenoten en dezelfde leraren. Ik heb me ook opgegeven voor 2 studies waarvan ik nog niet weet welke ik ga kiezen, Vepleegkunde en Human Resource management. Deze studies spreken mij het meest aan en heb veel zin om er aan te kunnen beginnen. Over 4 maanden kom ik alweer thuis en dat gaat het echte leventje weer van start. Stiekem heb ik al wel weer zin in dat saaie normale leven in Nederland.

Liefs, Anne <3

P.s Ik probeer altijd zo veel mogelijk foto's toe te voegen maar op de een of andere manier lukt het nooit met laden en kan ik geen foto's toevoegen. Als jullie foto's van deze prachtige reis willen zien kunnen jullie mij mailen of mijn ouders.

  • 10 Maart 2015 - 22:34

    Ans:

    Hoi Anne, wat fijn dat jullie zo genoten hebben samen. Heel speciaal om dit met elkaar te mogen beleven. Ik ga zaterdag met Annie en Herman naar je ouders. Ben heel benieuwd naar alle verhalen en de foto's. Leuk dat jullie ook bij Cande zijn geweest. Succes maar weer op school en veel plezier nog verder.
    Liefs Ans

  • 10 Maart 2015 - 22:35

    Familie Kaarsemaker:

    Hoi Anne,
    Wat heerlijk om je verslag weer te lezen.
    Je hebt leuke dingen gedaan met je familie. Onvergetelijk.
    4 maanden......zijn ZO om joh.....
    Goed van je dat je nog een studie gaat doen. Je tijd daar nuttig besteden.
    Blijf genieten en we volgen je.
    Groeten van ons uit Hoogkarspel
    Jos, Karin en Jorrit Kaarsemaker

  • 11 Maart 2015 - 00:48

    Annette:

    Hallo Anne.
    Wat heb ik veel aan jullie gedacht de laatste twee weken omdat ik wist dat jouw familie jou op kwam zoeken. Wat zul je daar naar uitgekeken hebben, want het is toch wel een lange tijd zonder de nabijheid van familie. Je wordt wel een stuk zelfstandiger en gaat anders tegen dingen aankijken, maar toch. Missen zul je ze zeer zeker.
    Je hebben goedebes hrijving gegeven van wat jullie zoal met elkaar hebben ondernomen en jullie hebben veel gezien. Onuitwisbare herinneringen voor jullie allen. Heel bijzonder!
    Nu dan nog een laatste ruk van 4 maanden en dan zit het er op. Ja, ik kan me voorstellen dat je nu verlangt naar het oude vertrouwde leven in Hem. Houd vol! Het zal de ene dag beter gaan dam de andere, maar het is te overzien. Een geweldige ervaring voor je verdere leven rijker!
    Geniet en tot ziens!
    Lieve groet, Annette

  • 11 Maart 2015 - 00:51

    Annette:

    Stomme typefout: moet zijn| Je hebt een goede beschrijving gegeven! Sorry!

  • 11 Maart 2015 - 16:28

    Carla Bakker :

    Heel leuk om jullie belevenissen samen met je familie te lezen. Ik heb je moeder bij thuiskomst gesproken en ome Edwin is de volgende dag op de thee geweest.
    Wat een avontuur hebben jullie samen gehad. Je familie krijgt nu een goed beeld van je leefomgeving daar en weet ook wat je bedoelt als je het over iemand of iets hebt.
    Dat zijn fantastische momenten samen. Nog even de laatste maanden en dan zien we je weer op Schiphol verschijnen.
    Lieve groetjes tante Carla

  • 25 Maart 2015 - 20:31

    Cees:

    Hi Anne,

    Alweer een leuk verslag van jouw belevenissen en nu met je ouders! Het zal een heerlijk weerzien voor beide partijen geweest zijn! Ik ben benieuwd welke van de opleidingen je kiest. Ik zie je al voor mij als verpleegster alhoewel HRM ook een goede opleiding is. Die wisseltruc met die Argentijnse collega moet je nog eens overlezen. Volgens mij heeft hij jullie nu voor 400 euro in de boot genomen ipv pesos. ; - )
    Het leest lekker. Hou ons maar goed op de hoogte. Nog veel plezier de komende laatste maanden. Ze vliegen anders zomaar om.

    veel liefs,

    Cees en Gre de Graaf

  • 27 Maart 2015 - 22:23

    Anno En Marga:

    Lieve Anne,

    Wat fijn om weer iets van je te lezen. Nu een verhaal over jou samen met je familie, wat zal dat heerlijk geweest zijn. We zien je moeder zo voor ons met haar 400 peso's! En jij maar vertalen in het Spaans!
    Bijzonder om jullie op de foto''s te zien, zo samen in Argentinië.

    Maak wat moois van je laatste periode en lekker genieten - dit maak je misschien nooit meer mee. In Hem en omgeving kun je nog lang genoeg zijn ;-) wanneer komt een mens nou in Argentinië!

    Lieverd, heel veel plezier en lieve groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Hallo en welkom op mijn blog! Via de Rotary ga ik op een youth exchange naar Argentinië!! Ik kom daar in 3 gastgezinnen en ik ga naar school. Dit wordt voor mij een geweldig jaar en ik hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen! Buena lectura! Saludos desde Argentina! Anne ♡♡♡♡♡

Actief sinds 06 April 2014
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 12276

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Mijn Rotary Youth Exchange

Landen bezocht: