Mijn tweede maand in San Justo - Reisverslag uit San Justo, Argentinië van Anne Homan - WaarBenJij.nu Mijn tweede maand in San Justo - Reisverslag uit San Justo, Argentinië van Anne Homan - WaarBenJij.nu

Mijn tweede maand in San Justo

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

25 Oktober 2014 | Argentinië, San Justo

Hola!
Vorige week had ik FestyChola, een festival in Argentinië met een Argentijnse band en onwijs veel mensen uit de hele omgeving wat heel erg gezellig was alhoewel de muziek niet helemaal mijn smaak was omdat iedereen meezingt met de liedjes en ik geen idee heb waar de liedjes over gaan. Zondag had ik een meeting met Rotaract, dit is een apart onderdeel van rotary die veel regelt voor de exchangers in Argentinië en die veel dingen organiseren voor bijvoorbeeld armere kinderen uit de buurt. Dit was heel erg gezellig en we hebben in het park gezeten en mate gedronken. Ze vroegen ons vanalles over onze afkomst (ik was met 3 andere exchange studenten uit USA, switzerland en Denemarken). Het is heel leuk om te horen hoe het gaat in andere landen en hoe veel verschil er soms nog is in de kleinere dingen. Die maandag waren we vrij en ben ik met de 3 andere exchange studenten een beetje in het park geweest en wat rond gelopen door San Justo. Die avond gingen er 2 weer naar hun eigen stad (ze waren speciaal gekomen voor FestyChola). Woensdag weer spaanse les gehad wat echt handig begint te worden omdat ik haar alles kan vragen over mijn twijfels en over wanneer ik bepaalde dingen wel en niet kan zeggen. Omdat ze zelf engels docent is het soms lastig voor haar om me spaans te leren omdat ze nu zelf ook beseft dat spaans een onwijs lastige taal is omdat het zo veel verschillende vervoegingen heeft en omdat spaans in spanje heel anders is dan spaans in Argentinië en in Argentinië zijn ook nog bepaalde delen waar heel anders gesproken wordt dan waar ik woon. Maar ze is heel aardig en heeft er goede moed in dus dat is wel fijn! Verder door de week gewoon elke dag school en in de middag vaak met vriendinnen afgesproken. Die zaterdag gingen we met de hele klas tortas fritas bakken. dit is een klein beetje te vergelijken met een appelflap maar dan zonder de appel... haha lastig uit te leggen. Het is heel erg lekker en het is hier traditie om het te eten als het regent. Over 3 weken is er een feest voor het afstuderen van de oudste van de school en ons leerjaar moet dit helemaal organiseren en dus ook al het geld bij elkaar zamelen. Een aantal ouders kwamen bij elkaar en we hebben in totaal wel 500 tortas fritas gebakken denk ik. Het regende de hele dag dus een goede reden om bij ons te kopen :) Die avond weer uit gegaan in Keeper (de lokale discotheek). Afgelopen week dinsdag gezond bij een vriendin en op verjaardag geweest bij de moeder van een goede vriend. Het was deze week rond de 25/30 graden dus heel veel buiten geweest. De winter is nog maar net voorbij en het voelt voor mij al alsof het hier hoog zomer is..... maar in de zomer gaat het waarschijnlijk wel rond de 45/50 graden worden, wat een beetje té veel van het goede is haha. Maar ik heb al gehoord dat het weer in Nederland niet echt iets is om blij van te worden zal ik niet klagen en genieten van het zonnetje :) Donderdag was het de 23e en dat betekend dat ik hier al 2 maanden ben! Het gaat echt super snel! Aanstaande dinsdag ga ik met een ander leerjaar van school naar Buenos Aires voor 3 dagen waar ik heel veel zin in heb omdat het een hele mooie en bijzondere stad blijkt te zijn!
Liefs,
Anne

  • 30 Oktober 2014 - 20:47

    Marjo Blokker Rotary Drechterland:

    dag Anne,
    zo te lezen heb je het reuze naar je zin! ook goed te lezen dat het Spaans langzaam beter wordt. hier gaan we de winter in. het is nog niet koud, maar wel een beetje nattig.
    en veel wind. Zelf bij de kachel halen we geen 45 graden!

    groet

    Marjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Hallo en welkom op mijn blog! Via de Rotary ga ik op een youth exchange naar Argentinië!! Ik kom daar in 3 gastgezinnen en ik ga naar school. Dit wordt voor mij een geweldig jaar en ik hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen! Buena lectura! Saludos desde Argentina! Anne ♡♡♡♡♡

Actief sinds 06 April 2014
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 12275

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Mijn Rotary Youth Exchange

Landen bezocht: