Argentijnse levensstijl - Reisverslag uit San Justo, Argentinië van Anne Homan - WaarBenJij.nu Argentijnse levensstijl - Reisverslag uit San Justo, Argentinië van Anne Homan - WaarBenJij.nu

Argentijnse levensstijl

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 Oktober 2014 | Argentinië, San Justo

Hola!
Vorige week waren al mijn klasgenoten naar frontera dus was ik alleen met de andere 2 exchangestudents en nog 2 andere jongens uit mijn klas. Maandag en dinsdag ging ik niet naar school omdat het regende (is heel normaal hier) en woensdag en donderdag eigenlijk alleen maar op de computer gezeten en films gekeken. En vrijdag was het weer slecht dus ben ik alweer niet naar school gegaan. Oftewel: de Argentijnse manier van 'naar school gaan'. In de middagen heb ik veel met de andere exchangestudents afgesproken en naar een basketbalwedstrijd geweest. Verder met de vrienden en vriendinnen van mijn zusje brenda afgesproken en woensdag mijn eerste spaanse les gehad! Ik ben heel blij dat ik eindelijk lessen krijg en ik hoop dat het snel beter gaat. Elke dag gaat het ietsje beter en ik hoop dat ik het snel oppak omdat er maar weinig mensen zijn die engels spreken. Die zaterdag had ik een lunch met de president van min rotaryclub wat onwijs leuk was! Eerst gingen we op bezoek bij een huisje ergens in San Justo (mijn dorp) waarin 6 mensen in 1 kamer moeten wonen vanwege armoede. Toen ik het 'huis' zag was ik best wel geschokt. We kwamen hier omdat een jongen van ongeveer 10 jaar kanker heeft op een plek die heel moeilijk te behandelen is. Omdat hij steeds zieker wordt heeft hij een comfortabele plek nodig om te kunnen slapen en vertoeven maar daar is geen plek voor in dit huisje. Ze hebben geen geld om hem naar een ziekenhuis te brengen dus rotary gaat ervoor zorgen dat het huis wordt gerenoveerd zodat hij beter verzorgd kan worden. Ik vond het best heftig om te zien omdat deze familie met 5 personen in één kamer leven die ongeveer te vergelijken is met een keuken in een huis in Nederland. In deze straat waren alle huizen hiermee te vergelijken en dit was best erg om te zien omdat de kinderen daar gewoon op straat leven. Maar onwijs goed van rotary dat ze deze mensen gaan helpen!! Verder was het heel leuk om de president te ontmoeten en zijn vrouw. Ze hebben een zoon in Nederland wonen en ze vonden het super leuk om mij te ontmoeten en ik heb onwijs gelachen met zijn vrouw omdat ze heel enthousiast was over Nederland en me alles vertelde over wat ze allemaal had gedaan en toen ze probeerde te zeggen dat ze oliebollen en poffertjes had gegeten snapte ik er niks van omdat ze niet wist hoe ze het moest uitspreken dus ging ze het proberen uit te beelden, heel hilarisch. Die avond ben ik weer naar de boliche geweest met mijn vriendinnen en de week erna waren mijn klasgenoten er weer dus was het weer een gewone schoolweek met veel saaie lessen zonder iets te begrijpen. Maar wel veel afgesproken met vrienden van school. Dinsdag was het de verjaardag van mijn hostvader maar dit werd eigenlijk amper of niet gevierd. We hadden een taartje en 3 cadeautjes maar verder niks gedaan.
Vrijdag weer een vrije dag omdat de leraren vergadering hebben en dit weekend is het grootste feest van het dorp wat de Tomorrowland van San Justo wordt genoemd. Er komen hier ongeveer 10000 mensen zullen zijn. Er is hier altijd wel een reden om een feestje te bouwen lijkt wel.
Liefs Anne

  • 11 Oktober 2014 - 09:37

    Mam:

    Anne, ik was even bang dat we de blog niet meer zouden krijgen omdat je nu geen wifi meer thuis hebt, maar ik ben blij dat je met je laptop bij anderen gaat zitten om toch te schrijven. We kijken er altijd weer naar uit......Wat een ervaringen doe je op zeg! En inderdaad veel feesten, heerlijke afwisseling. Geniet er van! Groetjes van ons uit Hem

  • 11 Oktober 2014 - 16:33

    Opa En Oma:

    Lieve Anne,Gelukkig heb je een laptop,wat een belevenissen meisje geniet ervan. niet te laat naar bed hoor,[grapje] Oma moest om 10 uur thuis zijn, het feesten bij jullie is andere koek,als wij opstaan gaan jullie naar bed,dat wordt afkikken volgend jaar ,hoop dat het een heel leuk feest wordt,we horen het vast nog wel,veel plezier en geniet ervan! Liefs Opa en Oma

  • 11 Oktober 2014 - 23:09

    Annie:

    Hoi Anne,
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Succes met je cursus Spaans. Lijkt me wel handig om er iets meer van te verstaan.
    veel plezier daar. Groetjes van Herman en mij xxx

  • 17 Oktober 2014 - 21:09

    Marjo Blokker (rotary):

    hihi bij regen niet naar school, jammer dat ik dat vroeger niet had.
    fijn je verhalen te lezen en ook bijzonder onder welke omstandigheden ze daar nog leven. een echte cultuushock en dat lezende besef ik weer hoe zeer wij het hebben getroffen dat onze wieg in Nederland staat....
    Lekker dat je nu ook Spaanse les krijgt! communicatie zal e.e.a. nog leuker maken

    anne, geniet van je verblijf!

    groet Marjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Hallo en welkom op mijn blog! Via de Rotary ga ik op een youth exchange naar Argentinië!! Ik kom daar in 3 gastgezinnen en ik ga naar school. Dit wordt voor mij een geweldig jaar en ik hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen! Buena lectura! Saludos desde Argentina! Anne ♡♡♡♡♡

Actief sinds 06 April 2014
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 12283

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Augustus 2015

Mijn Rotary Youth Exchange

Landen bezocht: